درد دل

.
امروز برای من روز جالبی نبود شاید برای خیلی ها هم همین طور بود.

از اینکه روزی برایم افزایش حقوق ۱۵۰۰ تومانی مهم بود و امروز اگه روزی ۱۵۰۰۰۰ تومان هم کار بکنم احساس خوشحالی نمی کنم.از اینکه روز به روز دارم سقوط می کنم و دارم پول پرست میشم خوشحال نیستم کار زیاد و پول زیاد؟!
دروغ گفتن توی کار بازار یک امر عادی است و اگه کسی نتونه دروغ دروغ بگه موفق نیست یادم میاد که اوایل صادق بودم ولی همه تعجب می کردن که بابا چرا شما اینقدر قیمت ها را ارزان می دین هر چی می گفتم که عزیز من :من سود خودم را می برم و راضی هستم ولی مشتری ها می گفتن نه حتما جنس های شما تقلبی است  خیلی ناراحت می شدم تا اینکه مرا خواستن و همکاران گفتند که شما دارید بازار را خراب می کنید و مجبور شدم که قیمت رایج بازار را برای کار بدم .خوب چی می گفتم مجبور بودم دروغ بگم در بازار شما حتی ۱۰۰٪ سود را می برید و هیچ کس هم نیست که شما را باز خواست کنید و مجبور هستید بگید که من این جنس را اینقدر می خرم و دارم ۱۵٪ سود می برم .
ولی ته دلم هنوز با مولانا بود و مثنوی شریف امروز هم با خودم عهد کردم که بابا
اصلا قیمت را نگو دروغ هم نگو بگو برای من اینقدر سرف می کنه .
که باز هم در اصل قضیه هیچ فرقی نمی کنه تازه متوجه شدم که دارم سر خودم ر ا کلاه میزارم.
نمی دونم چی کار کنم یکی از دوستان می گفت که عزیز من با این روحیه برو کانادا کار کن مثل اینکه توی ایران نیستی همه دارن سر همدیگه کلاه می زارن.از راننده تاکسی بگیر تا سوپر سر کوچه.
نمی دونم ته دلم یکی می گه داری راه را اشتباهی می ری . آخه دروغ گفتن هم شد کار. این کار منو راضی نمی کنه خودم هم نمی دونم چی کار کنم چی بگم بابا جان من من هم دلی دارم چی جوری راضیش کنم.به یاد اون زمانی که دانشجو بودم  چه شعار های که نمی دادیم راستی در این کشور با صداقت می شه کار کرد .؟
می شه صاحب یک آپارتمان ۷۰ متر ی بشی یک زندگی ب ساده و نرمال داشته باشی.یا نه باید دروغ بگی.
از اینکه منو مجبور کردن رشوه بدم راضی نیستم .از اینکه روز تا شب کار کنم تا بتونم پیش زن و بچه ام سر بلند باشم دستم را پیش کسی دراز نکنم حداقل امکانات رفاهی را برای خانواده فراهم کنم تازه همیشه هم هشتم گرو نهم باشه .
نمی دونم
نمی دونم
نمی دونم
شاد نیستم
نظرات 11 + ارسال نظر
جوک استان چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:39 ق.ظ http://30TO.BLOGSKY.COM

سلام
الی بود
اگر خواستی می توانیم باهم تبادل لینک کنیم
به من سربزن

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:00 ق.ظ

خدا تو رو هدايت کنه

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:04 ق.ظ http://persianmag.com/blogsky/

مسیح پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:16 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

دانیال عزیزم

ماجرای غریبیه عادی شدن دروغ برای حصول سود صد در صد

تازه الان که سود صد در صد می بری می گی هشتت گروی نهته

پس اگه ۱۵ درصد سود می بردی چی می شد

ممکنه بگی با این سود بالا برکت از درآمد می ره

ممکنه درست باشه

اما ممکنه نکات دیگه ای هم پشت پرده باشه

این اقتصاد بیمار و در حال احتضار ایران کلاف سردرگمیه که کمتر کسی می تونه از ساز و کاراش سر در بیاره

گاهی شاید اگه جنساتو با ۲۰۰ درصد سود بفروشی تازه یر به یر بشی !!!

و گاهی نیم در صد سود می تونه میلیاردرت کنه

در هر حال تا نتونی دلیل واقعی گرو بودن هشتت به نهتو پیدا کنی نمی تونی با قاطعیت بگی که سود صد در صد زیاده یا نه

...

سربلند بمونی و ایرونی

سها سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:56 ب.ظ http://sunboyz.blogsky.com

سلام دانیال
من تمام نوشته هات رو با دقت میخونم !
ولی نمیدونم چی بگم !
خداییش
فقط سکوت
برات آرزوی موفقیت میکنم !
قربانت عزیزم

مریم جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:15 ق.ظ http://b4u.blogsky.com

سلام ..خوبی به نظرم هرکاری که فکر می کنی درسته انجام بده اون موقع لا اقل خیال آدم راحته ولی اگه به این کار ادامه بدی ممکنه یه عمر خلاصی نداشته باشی به نظرم دروغ گفتن مثل اعتیاده هرچه زودتر آدم ترکش کنه بهتره

[ بدون نام ] جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام.بعد از مدتها اومدم یه سری بهت بزنم. این مطلبت منو ترسوند. آخه منم بازرگانی می خونم . اگه کار پیدا کنم منم باید دروغ بگم؟باید رشوه بدم؟ با این همه فکر و عقیده که الان دارم جور در نمیاد. عجب زمونه ای شده.......

علی انصاری سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:43 ب.ظ http://rasanic.com/rocket

سلام دلاور خسته نباشید ....در مورد مطلبی که خواسته بودین فعلا من شرمنده شما هستم چون بدلیل کار زیاد و مشکلات عدیده قادر به بروز رسانی سایت هم نیستم ؛ امید وارم که منو به بزرگی خودتون ببخشید ... یا علی

فریاد ناکام جمعه 22 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:18 ب.ظ http://siamakir2.blogsky.com

سلام.
پول چیز بدی نیست. به شرطی که همیشه درست مصرف کنی . از این که به فکر پولی ناراحت نباش چون بعدها پاداش این عذاب ها رو می گیری.
موفق و پیروز باشی.

بابک جمعه 22 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:38 ب.ظ http://babak-m.blogsky.com

سلام. واقعا اوضاع مملکت ره به قهقهرا می برد. اوضاع بدی است. از صبح تا شام همه فکر کلاه گذاشتن بر سر دوستان و غیر دوستان را در سر می پرورانند.دروغ و ریا و تملق چنان ریشه دوانیده در فرهنگ ما که آدمی را گیج و ملول می سازد از این همه ظاهر سازی و فریب. در سیاستش هم اینگونه است به طبع فرهنگ مردمانش. دنیا از دروغ های حاکمان ما گیج است و قدرت تصمیم گیری ندارد.راستی همین ریاکاری ها در بازار اخیرا سرماراهم کلاه گذاشته.مسبب یکی از دوستان بود متاسفانه.درضمن لینک حقیر در وبلاگ شما لینک چند ماه گذشته است.نقل مکان کرده ایم.مدت هاست.سری به دوستان قدیمی بزنید.موفق باشید.

آیت سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:47 ب.ظ http://ayatmoghadam.persianblog.com

جالب بود چون پدر من هم یه کاسب صادق و به این خاطر وقیتب هر بار چنرین میلیون چندین میلیئنش رو بالا کشیدن مغازه اش رو اجاره داد ولی اونچه که مهم اینه که سیاست حاکم بر مملکت میخواد از همین طرق و روشهای مشابه باعث عدم اعتماد مردم به هم بشه و از اتحادشان جلو گیری کنه .به نظر مه حتی به بها باختن زندکی عده ای نباید بذاریم این نقشه های شوم بیشتر از این ادامه پیدا کنه.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد